Ijskoffie

Ijskoffie.png

Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer de afgelopen tijd? Met warm weer drink ik graag een verkoelend drankje en daarmee zit je met deze Ijskoffie goed.

Het is eigenlijk raar dat ik deze ijskoffie heerlijk vind want ik ben absoluut geen koffiedrinker. Ik lust het niet. De geur van koffie vind ik heerlijk maar met een kopje koffie maak je me echt niet blij. Ik heb het echt wel geprobeerd hoor, in alle vormen. Het enige dat ik tegenwoordig weleens lekker vind op een terrasje is een cappuccino. En nu deze ijskoffie. Gemaakt met echte koffie en een vleugje chocolade en karamel. En natuurlijk de slagroom bovenop niet te vergeten. Het trucje om deze ijskoffie lekker lang koud te houden zit in de ijsblokjes. Als je gewone ijsblokjes gebruikt dan wordt je ijskoffie snel waterig. De truc is om ijsblokjes te maken van koffie. Als de ijsblokjes dan smelten dan blijft de koffiesmaak behouden. Dan kun je extra lang genieten van dit zomerse drankje!

Ingrediënten voor 1 ijskoffie

200 milliliter sterke koffie + 100 milliliter voor de ijsblokjes, afgekoeld

2 eetlepels cacaopoeder voor warme chocomel

1 eetlepel karamelsiroop

100 milliliter melk

2 eetlepels geklopte slagroom

Bereiding

In met het maken van de ijsblokjes. Giet 100 milliliter sterke koffie in een ijsblokjesvorm en zet in de vriezer.

Meng de melk met het cacaopoeder en roer goed door. Meng dit met de koffie en de karamelsiroop. Zet dit minimaal 30 minuten in de koelkast.

Als de ijsblokjes volledig uitgehard zijn doe je deze in een groot glas. Giet hier het koffiemengsel bij. Maak af met de slagroom.

 

 

 

Plaats een reactie