Chilidip

Bugles Chili.png

Nee, dit is geen reclame voor een chips merk. Het recept van vandaag gaat over de dip waar je de chips in kunt dippen. Maar deze Chilidip is niet alleen lekker met chips maar ook heerlijk bij de barbecue.

De chips op de foto kennen we natuurlijk allemaal en ik denk dat dit wel een van mijn favoriete chipjes is. Het is zeker een van mijn guilty pleasures in combinatie met Danish Chef. Voor degene die niet weten wat Danish Chef is zal ik het even uitleggen. Het is smeerkaas in een tube. De tube ziet eruit als een kok, waarbij de dop zijn koksmuts is. Jaren geleden was ik op een verjaardag van een klasgenoot en die had dit op tafel staan. Ik kende het niet maar de in combinatie met de chips is het echt heerlijk. Sindsdien ben ik verslaafd. Toch besloot ik mijn verslaving aan de kant te zetten en eens een andere dip te maken. Ik moet zeggen dat deze ook erg lekker is. De volgende keer doe ik deze dip in een tube, dan heb ik hetzelfde effect als bij de smeerkaas.

Ingrediënten

3 eetlepels Griekse yoghurt

2 eetlepels sweet chilisaus

1 theelepel paprikapoeder

Bereiding

Roer de ingrediënten door elkaar en serveer met chips naar keuze. Het lekkerste is natuurlijk met Bugles.

 

Plaats een reactie