Eefje’s Keuken Ontdekt… Apartt

IMG_4859

Vandaag een speciale editie van Eefje’s Keuken ontdekt! Niet alleen een verslag van een lunchplekje in een andere stad maar ook met een speciale gast. Eefje’s Keuken ontdekt… Apartt in Rotterdam.

Een aantal weken geleden ging ik met Carlijn en onze moeder een weekendje naar Rotterdam. Omdat we nog een aantal cadeautjes verschuldigd waren wilden we eens goed uitpakken en namen we ‘ons Mam’ mee voor een dagje/nachtje winkelen, eten en drinken. De bestemming werd Rotterdam. Leuk detail: Rotterdam is mijn geboortestad. Hoewel Rotterdam in mijn paspoort staat voel ik me een echte Goolse. In mijn eerste levensjaar zijn mijn ouders weer terug verhuisd naar Brabant waar ze ook vandaag kwamen. Geen Rotterdams accent bij mij dus.

Nu even terug naar het weekendje. Ik had me voorgenomen van al het eten uitgebreid foto’s te maken voor een lang verslag maar dat is er helaas niet van gekomen. We waren zo druk met kletsen dat ik het gewoon vergat. Of ik dacht eraan als we al op de helft waren. Maar van de lunch hebben we wel foto’s gemaakt en daar vertel ik je vandaag alles over.

Nadat we in Rotterdam aankwamen, ingecheckt hadden in het hotel en een rondje winkelstraat hadden gedaan hadden we wel trek. Mij was verteld dat er in de Oude Haven veel terrasjes zijn waar het leuk zitten is dus daar gingen we op af. En dat klopte. Omdat het mooi weer was zaten de terrassen aardig vol. We streken neer op het eerste terras wat we zagen: Apartt. Direct aan de waterkant met uitzicht op de Oude Haven.

De kaart is erg divers met boerenbrood, eiergerechten, luxe broodjes en salades. Ook de dinerkaart zag er goed uit. Dat komt misschien op een later moment nog wel want ik ben zeker van plan nog eens terug te gaan naar Rotterdam

Carlijn ging voor de clubsandwich:

Apartt 3.png

Deze clubsandwich met kipfilet, gebakken spek, eiersalade, tomaat en komkommer viel goed in de smaak. En hij werd geserveerd met naturel chips. De smaken klopten goed bij elkaar.

Mama koos voor de garnalenkroketten:

Apartt 2.png

De garnalenkroketten werden geserveerd met citroenmayonaise en je had de keuze uit brood of frites. Ook kon je kiezen uit 1 of 2 stuks. Mama ging voor de optie met twee boerenboterhammen. Het brood was kakelvers en de kroketten goed van smaak.

Ik koos voor een Ciabatta met Graved Lachs:

Apartt 1.png

Graved Lachs is gemarineerde gerookte zalm. Erg lekker met de mosterd-dillesaus. Zeker voor herhaling vatbaar dit broodje.

We hebben heerlijk gelucht bij Apartt. De gerechten waren erg lekker en de sfeer is goed. Het is heerlijk toeven in de Oude Haven. Zeker een aanrader als je in Rotterdam bent.

Apartt vindt je in de Oude Haven, Blaak 4 in Rotterdam.

 

Plaats een reactie