Andijviesalade met Nectarine

SAMSUNG CSC

Het is tijd om weer eens wat salade inspiratie met jullie te delen. Laatst at ik deze heerlijke Andijviesalade met Nectarine. Echt een aanrader op een zomerse dag.

Aan deze salade zit een verhaal. Vorige week stegen de temperaturen boven de 30 graden en wat tover ik op tafel: stamppot. Ik ben er gek op: of het nu vriest of buiten de mussen van het dak vallen. Stiekem vind ik het een beetje jammer dat er geen boerenkool te krijgen is want daar ben ik ook gek op. Op een van de warmste dagen van het jaar aten wij dus andijviestamppot. Omdat ik altijd andijvie over houd wilde ik er eens iets anders mee maken. Na wat surfen op internet kwam ik op de site van de Allerhande deze salade tegen. En ik kan je vertellen dat hij heerlijk was. Zeker met tropische temperaturen.

Ingrediënten voor 2 personen

100 gram rauwe andijvie, voorgesneden

2 nectarines

100 gram magere spekreepjes

1 zakje mozzarellabolletjes

Voor de dressing:

1 eetlepel honing

1 eetlepel grove mosterd

1 eetlepel appelazijn

2 eetlepels olie

Bereiding

Bak de spekreepjes in een koekenpan zonder olie of boter tot deze knapperig zijn. Laat ze uitlekken op wat keukenpapier.

Verwijder de pit uit de nectarines en snijd deze in plakjes.

Meng de olie, azijn, mosterd en honing en roer goed door.

Verdeel de andijvie over twee borden en beleg met de spekjes, mozzarellabolletjes en nectarines. Besprenkel met de dressing.

Plaats een reactie